یاد تو یاد تو .

یاد تو

آیا خواص باورنکردنی روغن حیوانی را می دانید

بیایید با خواص روغن حیوانی آشنا شویم

 

روغن حیوانی یا روغن کرمانشاهی، غذایی است که در گذشته بسیار مورد استفاده قرار می گرفت و امروزه کمتر استفاده می شود. اما جالب است بدانید روغن حیوانی خواص شگفت انگیزی دارد و در درمان بسیاری از ناهنجاری ها موثر است. روغن حیوانی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین A است و تاثیر بسیار خوبی بر سلامت بدن دارد. البته باید در حد اعتدال مصرف شود; زیرا مصرف زیاد روغن حیوانی دریچه های عروقی را تنگ می کند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد. در این مقاله به خواص روغن حیوانی و موارد دیگر می پردازیم.

 

برخی از فواید روغم حیوانی برای سلامتی

 

روغن حیوانی یکی از مواد غذایی با خواص استثنایی است. روغن حیوانی از شیر گوسفند، گاو و بز به دست می آید و دارای چربی 0.2 تا 99.8 درصد است. در زیر به برخی از خواص روغن حیوانی اشاره می کنیم.

 

  • نقش روغن حیوانی در بهبود عملکرد دستگاه گوارش
  • نقش در تامین ویتامین های حیاتی بدن
  • دارای کلسترول LDL بسیار پایین
  • کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن
  • روغن حیوانی نقطه دود بالایی دارد
  • در درمان سوختگی موثر است
  • در درمان سوختگی موثر است
  • روغن حیوانی عاری از ناخالصی است
  • برای زیبایی صورت و پوست مفید است
  • در درمان سرماخوردگی مفید است
  • بینایی خود را افزایش دهید
  • به درمان بیماری های تیروئید کمک می کند
  • در خلق و خوی موثر است
  • استفاده خانگی

 

خواص روغن حیوانی برای رحم

 

خشکی واژن ناشی از کمبود هورمون استروژن یکی از بیماری هایی است که زنان را درگیر می کند. عواملی مانند سیگار کشیدن، سقط جنین، شیردهی، بارداری، داروهایی مانند دانازول، جراحی مانند شیمی درمانی، رادیوتراپی و یائسگی عواملی هستند که به خشکی واژن کمک می کنند.

سوزش و خارش واژن همراه با درد از علائم خشکی واژن است. افراد مبتلا به این بیماری می توانند از روغن حیوانی به صورت شیاف یا از پماد موضعی آن برای کاهش خارش استفاده کنند. خوردن روغن حیوانی همراه با غذا می تواند باعث تقویت تخمدان ها و رحم شود. همچنین روغن حیوانی به دلیل دارا بودن ویتامین بالا می تواند باعث تقویت هورمون های زنانه و افزایش باروری شود. رعایت اعتدال در مصرف روغن بسیار مهم است، زیرا مصرف بیش از حد روغن حیوانی می تواند منجر به بیماری قلبی شود.

 

فواید روغن حیوانی برای پوست صورت

 

خواص پوست روغن حیوانی یکی از بهترین دلایل استفاده از این روغن است. به دلیل چربی های موجود در روغن حیوانی، در کاهش خشکی پوست بسیار موثر بوده و در واقع در آبرسانی پوست نقش دارد. همچنین روغن کرچک در کاهش لک های صورت و آنها موثر است. برای تهیه ماسک روغن حیوانی می توانید روغن را با آرد گرم و آب مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. پس از تهیه خمیر آن را روی پوست خود بمالید و پس از 20 دقیقه با آب سرد بشویید. این ماسک را سه بار در هفته روی صورت خود بمالید تا تاثیر آن را ببینید.

با این تفاسیر ممکن است شما به فکر قیمت روغن حیوانی کرمانشاهی بیفتید! اینجا بهترین فروشگاه برای خرید این محصول بکر است.

 

خواص روغن حیوانی برای مو

 

روغن حیوانی تاثیر بسزایی در درخشندگی مو دارد و اگر به مدت طولانی با برنج خورده شود در تقویت مو و رشد آن تاثیر بسزایی دارد. اگر می خواهید از شر لکه ها خلاص شوید، می توانید قبل از دوش گرفتن مقداری روغن حیوانی به موهای خود بمالید تا اثر آن را ببینید. حدود یک ساعت پس از استفاده از روغن، موهای خود را با شامپو بشویید.

 

فواید روغن حیوانی از کلام دکتر روازاده

 

دکتر طب سنتی دکتر به گفته روان زاده، هر چه روغن حیوانی بیشتر وارد بدن شود، بیماری های بیشتری از بدن دفع می شود و روغن حیوانی کلسترول اضافی بدن را می سوزاند. اما باید بدانید که مصرف مداوم دنبه برای کسانی که فعالیت بدنی و ورزش ندارند می تواند منجر به بیماری شود. همچنین اگر روغن حیوانی به درستی تهیه شود از رسوب در بدن جلوگیری می کند و مثلاً اگر در تهیه کمی پیاز استفاده شود بوی آن کم شده و ویسکوزیته و غلظت آن از بین می رود و از رسوب در امان می ماند.

 

فواید روغن حیوانی از نظر دکتر خیر اندیش

 

دکتر خیراندیش در این باره می گوید: یکی از روغن هایی که کلیه ها را گرم و نرم می کند روغن حیوانی است; وقتی خورده می شود گرم می شود و با ادویه ها نرم می شود. یکی دیگر از فواید این روغن این است که اگر در یک وعده استفاده شود تا سه بار از گرسنگی جلوگیری می کند. همچنین این روغن برای تمیزی، سفیدی و درخشندگی پوست صورت بسیار مفید است.

بنابراین روغن حیوانی تهیه شده از چربی شیر گاو و گوسفند مفیدترین غذا برای بدن است که نقش مهمی در سلامت بدن دارد. البته باید توجه داشت که برای پیشگیری از بیماری های قلبی باید در حد اعتدال مصرف شود.

 

مقایسه کره گوسفندی با کره گاوی

 

روغن حیوانی از چربی گاو یا گوسفند تولید می شود. اما نکته مهم این است که کره گاوی بهتر است یا کره گوسفندی؟ از آنجایی که شیر گوسفند کمتر از شیر گاو تولید می شود، کره گوسفند گرانتر از شیر گاو است. همچنین به دلیل نوع شیر گوسفند، کره بدست آمده از آن برای بدن مشکل هضم است و برخلاف گوشت گوسفند، روغن گوسفند طبیعتا سرد است. اما یکی از مزیت های کره گوسفندی این است که طعم بهتری نسبت به کره گاوی دارد، به خصوص اگر شیر آن بهاره باشد.

مسلما باید برای استعلام قیمت روغن حیوانی محلی به یک فروشگاه بکر در بهترین نقاط ایران دسترسی داشته باشید.

اما در مورد روغن گاو، ماهیت روغن گاو با گوشت آن متفاوت است; هضم آن راحت تر از کره گوسفندی است و هزینه کمتری دارد. اما عطر روغن گاو بسیار کمتر از روغن گوسفند است. انتخاب نوع کره حیوانی به مزاج شما بستگی دارد، یک پزشک طب سنتی ممکن است روغن حیوانی سرد مزاج را برای افرادی که مزاج گرم دارند پیشنهاد دهد یا برعکس.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۰۴:۱۱ توسط:بابک موضوع: نظرات (0)