یاد تو یاد تو .

یاد تو

پلیکیشن ها و دستگاه های مناسب برای یک شهر هوشمند

پلیکیشن ها و دستگاه های مناسب برای یک شهر هوشمند

شهر هوشمند از نظر بسیاری از افراد هنوز یک داستان علمی تخیلی و مسئله ای مربوط به آیندگان است.

برخلاف این دیدگاه گام هایی برای رسیدن به اهداف یک شهر هوشمند برداشته شده است بطوریکه بازار تجارت را هم به سمت و سوی خود کشیده است.

هدف شهرهای هوشمند این است که زندگی شهروندان خود را با مرتبط کردن با روش های مختلف بهبود ببخشد.

فناوری های مربوط به یک شهر هوشمند به شکل و شمایل مختلفی وجود دارد.

این فناوری ها میتوانند شامل یافتن آدرس های یک شهر بزرگ تا اتوماسیون ماشین ها یا پارکینگ ها باشد.

ظهور شهرهای هوشمند، تولیدکنندگان اپلیکیشن های موبایل را برای انطباق ایده هایشان با نیازهای چنین شهرهایی به چالش کشیده است.

شهر هوشمند اساسا یک شهر متصل شده است.

این شهر ها یک ارتش مجهز از سنسور ها دارند.

سنسورها تمامی رویداد های شهری مثل آب و هوا، سطح آب منابع شهری، جریان ترافیک و هر فاکتوری که به یک شهر مدرن مربوط است را ضبط و مانیتور میکنند.

اگر تولیدکنندگان اپلیکیشن های موبایل بتوانند از این سنسور ها به درستی استفاده کنند قادرند اپلیکیشن هایی بسازند تا مستقیما به سرویس های یک شهر هوشمند متصل شوند.

این اپلیکیشن ها پل ارتباطی بین شهروندان و شهر میشوند.

شهر های هوشمند کیفیت زندگی شهروندان را بهبود میبخشند.

برای تولید یک اپلیکیشن شهر هوشمند از کجا شروع کنم؟

قبل از اینکه بعنوان یک توسعه دهنده دست به کد بشوید با شهروندان زیادی صحبت کنید تا نیازشان را بفهمید.
 

این توسعه دهندگان هستند که یک اپلیکیشن را خلق میکند اما شهروندان تشخیص میدهند کدام اپلیکیشن بمیرد و کدام زنده بماند!

قابلیت به اشتراک گذاری داده ها عامل بزرگ برای توسعه اپلیکیشن های شهر هوشمند است.

به یاد داشته باشید که شهر هوشمند اساسا یک شهر متصل شده است.

این یک شبکه واقعی است که در آن شهر و شهروندان دائما در تعامل اند.

اپلیکیشن ها طوری طراحی میشوند تا بتوانند تعاملات یک شهر را شبیه سازی کنند.

این ایده ها بطور اتوماتیک باعث ایجاد اپلیکیشن های پیام رسان، اتاق های گفتگو و یا امکان ارسال تصاویر میشود.

همچنین باید فکری هم برای مکان های مجازی جلسات، دسترسی همزمان چندین نفر به فایل ها و یا حتی کسب اطلاعات آب و هوایی از طریق ماشین های سطح جاده بکنید.

 

هر شهر برنامه هایی برای استفاده از بودجه فناوری های روز به منظور بهبود زیرساخت های حمل و نقل پیشنهاد داده است.

این مسئله باعث افزایش استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی در جاده ها و نهایت استفاده از اطلاعات و جمع آوری آنها از طریق اینترنت میشود.

اطلاعاتی که شامل داده های گوشی های هوشمند و دستگاه های متصل به اتومبیل و سنسورهای خیابان میشود.

چه ایده هایی برای شروع مناسبند؟

باوجود اینکه بسیاری از اپلیکیشن های شهر های هوشمند در ایالات متحده آمریگا با موفقیت اجرا شده اند اما اشتباه است که پیشرفت استفاده از اینگونه اپلیکیشن ها را در سایر نقاط جهان نادیده بگیریم.

چندین کشور اروپایی بخش هایی از شهرهایشان را با اپلیکیشن های شهر هوشمند مدیریت میکنند اما بجای تمرکز بر تعاملات شهری به مسائل گردشگری پرداخته اند.

آینده شهر های هوشمند روشن و واضح است.

همانطور که جمعیت رو به افزایش است شهر ها بزرگ تر و شلوغ تر خواهند شد.

بنابراین از توسعه دهندگان اپلیکیشن ها انتظار میرود تا نیازهای چنین شهرهای شلوغی را برطرف سازند.

شهرنت شبکه اجتماعی خرید و فروش کالا و خدمات. شهرنت فروشگاهی به وسعت شهر شماست. در اپلیکیشن شهرنت شما می توانید با تولید محتوا و به ازای لایک و کامنت های دریافتی خود درآمد مستقیم ریالی داشته باشید.

 

معرفی بهترین اپلیکیشن های خدمات شهری

آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که حین گشت و گذار در شهر، نیازمند به راهنمایی هایی باشید؟ خوشبختانه نرم افزارهای مختلفی وجود دارند که می توانند نسبت به حل این مشکل با قدرت تمام اقدام کنند. ما در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین اپلیکیشن های خدمات شهری که می توانید از آن ها اطلاعات بسیاری کسب نمایید، آشنا کنیم. با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

بهترین اپلیکیشن های خدمات شهری

اگر در سفرهای درون شهری به دنبال ایستگاه های اتوبوس نزدیک، خطوط مترو، جست و جوی مراکز مختلف هستید و موارد دیگر، به شما پیشنهاد می کنیم این بهترین اپلیکیشن های خدمات شهری را دانلود کرده و به راحتی ای مشکلات جست و جو کردن را از بین ببرید. اما این نرم افزارها کدامند؟ در ادامه مطلب خواهید دانست:

اپلیکیشن دیتاشهر

یکی از بهترین اپلیکیشن های خدمات شهری، اپلیکیشن دیتاشهر می باشد. این نرم افزار تا به امروز توانسته است تندیس بهترین شبکه اجتماعی در جشنواره وب و موبایل ایران سال 96 را از آن خود کند و به عنوان کاندید بهترین شبکه اجتماعی در جشنواره وب و موبایل ایران سال 97 شناخته شود. همچنین لازم به ذکر است که دیتاشهر کاندید ده تیم برتر رویداد سیداستارز در ایران بوده است و این می تواند اثباتی بر بهترین بودن این نرم افزار باشد.
این اپلیکیشن در واقع یک شبکه اجتماعی مبتنی بر مکان است. شما در این نرم افزار می توانید موقعیت دوستانتان را روی نقشه مشاهده کرده و موقعیت خود را به نمایش بگذارید. علاوه بر این، دیتاشهر به کاربران امکان جست و جوی کسب و کارهای نزدیکشان را می دهد، ضمن آنکه افراد می توانند نظراتو تجربیات خود را درباره مکان مذکور با دیگران به اشتراک بگذارند. در این نرم افزار اطلاعات چیزی حدود 500 هزار مکان در 900 دسته بندی مختلف قرار داده شده است که کاربران نظرات و عکس هایی را درباره این مکان ها به اشتراک گذاشته اند. جالب اینجاست که شما می توانید با ارسال نظرات خصوص از کاربران دیگر درباره آن مکان سوال کنید و نظراتشان را بشنوید.

 

اپلیکیشن کی کجاس یکی از بهترین اپلیکیشن های خدمات شهری

751_z6.png

این اپلیکیشن توانسته است در سال 93 منتخب گروه «مرجع کسب و کارها» در جشنواره وب شود و همچنین عنوان برترین کسب و کار نوپا در الکام استارز ?? را از آن خود کند.
این اپلیکیشن که درواقع یک سرویس بانک اطلاعات شهری مکان محور است، می توانند مکان های مختلفی را روی نقشه به کاربران نشان دهد. تاکنون 220 هزار کسب و کار و نقطه دیدنی شهر تهران در این نرم افزار در 360 دسته بندی پدید آمده است تا کاربران بتوانند هر آنچه که می خواهند را به راحتی بیابند.
در این نرم افزار اطلاعات مختلفی از دسته بندی های گوناگونی وجود دارد، از اطلاعات رستوران ها و بانک ها گرفته، تا تعمیرگاه ها، فروشگاه ها و مراکز تفریحی و بسیاری دیگر. با دانلود این نرم افزار شما دیگر برای پیدا کردن مکان های مورد نظر خود دچار سردرگمی نمی شوید و می توانید هرآنچه که بدان نیاز دارید را در کمترین زمان ممکن پیدا کنید.
اگر می خواهید نزدیک ترین پمپ بنزین، نزدیک ترین بانک، نزدیک ترین پلیس +10، پارکینگ های عمومی، نانوایی، ایستگاه اتوبوس و … را بیابید، کی کجاس بهترین گزینه برای رفع این نیاز خواهد بود.

شهرنت شبکه اجتماعی خرید و فروش کالا و خدمات. شهرنت فروشگاهی به وسعت شهر شماست. در اپلیکیشن شهرنت شما می توانید با تولید محتوا و به ازای لایک و کامنت های دریافتی خود درآمد مستقیم ریالی داشته باشید.

اپلیکیشن دی بی

اگر می خواهید در سفر به یکی از شهرها، به راحتی دنبالی یک مرکر اقامتی بگردید و بدون واسطه جایی برای خود رزرو کنید، دی بی گزینه ای مناسب برایتان خواهد بود. البته لازم به ذکر است که جست و جو در این نرم افزار تنها به مراکز اقامتی محدود نمی شود، بلکه دی بی به شما مکان جست و جو انواع رستوران ها، مراکز خرید، کافی شاپ ها، مراکز تفریحی و فرهنگی، مراکز سلامتی و پزشکی، آثار تاریخی و موزه، پمپ بنزین و گاز، بانک و خودپرداز، مساجد، سرویس های بهداشتی و … را می دهد. همچنین لاز به ذکر است که حین استفاده از این نرم افزار، اینترنت شما نیم بها محاسبه می شود.

 

همین‌ورا

 

همین‌ورا یکی دیگر از اپلیکیشن های خدمات شهری محسوب می شود که به شما امکان جست و جو هر مکانی که مد نظر دارید را می دهد. اگر به دنبال یک مرکز تفریحی هستید و یا می خواهید به یک مرکز تجاری نزدیک خود بروید، این نرم افزار به شما کمک می کند تا به راحتی مکان مورد نظر خود را بیابید. یکی از ویژگی های این نرم افزار این است که بستری برای خریدهای گروهی فراهم کرده است و کاربران خود را از تحفیف های 30 الی 90 درصدی آگاه می کند که شما می توانید با دانلود این نرم افزار، زودتر از سایرین از این تخفیف ها اطلاع یابید.

 

همان طور که مشاهده کردید، نرم افزارهای فوق، امکانات گسترده ای را در اختیارتان قرار می دهند که شما می توانید با دانلود این اپلیکیشن های خدمات شهری، به راحتی از وجود مراکز مختلف در اطرافتان اطلاع یابید. بی تردید این نرم افزارها می توانند امکانات بیشتری از مسیریابی گوگل مپس در اختیارتان قرار دهد.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۰۴:۳۸ توسط:بابک موضوع: نظرات (0)